Gondolhatnánk, hogy csupán ezekre alapozva is a vállalati fitneszélmény megvan, és könnyedén sikerre vihető egy létesítmény.
De pusztán az, hogy valami egyszerűen és olcsón hozzáférhető, még nem elég ahhoz, hogy a dolgozók ott akarják tölteni az idejüket. A vállalati fitneszélményhez ennél több kell.
“Ha alkalmazott vagy és a vállalati fitnesz nem azt nyújtja, amire szükséged van, vagy kipróbálod és nem tetszik, lehet, hogy soha többé nem nyitod be azt az ajtót, ha további 20 évig ott dolgozol, akkor sem.” mondja John Davison ügyfélkapcsolat fejlesztési igazgató az EXOS-tól.
A kereskedelmi termekkel ellentétben, a vállalati fitnesz központok számára nem áll rendelkezésre egy végtelen mennyiségű potenciális közönség, akiket bevonzhatnak a terembe a kiesők helyére.
A megoldás: a megfelelő élményt nyújtani számukra. A felhasználói élménytől az eszközhasználati kultúráig és tervezésig, minden apróság számít, amikor ügyfél megtartásról van szó.
A vállalatok különbözőek, így az alkalmazottak sem egyformák.
“Fontos, hogy megértsük, mit szeretnének a vendégek, mert van úgy, hogy csak egyetlen lehetőséget kapunk tőlük.” mondja Davison.
Például ne helyezz ki olyan eszközöket, amelyektől elbizonytalanodnak, mint a Queenax (ez egy moduláris eszköz funkcionális tréninghez). Ezzel elriaszthatod a kezdőket.
De Cassandra Blakewood egy másik ügyfélkapcsolat fejlesztési igazgató találkozott egy tökéletes lehetőséggel, amely megszegte ezt a szabályt. Egy fiatal informatikusokból álló vállalat fitneszközpontot tervezett, de olyat, ami a környék egyetlen létesítményéhez sem hasonlítható.
Ismerve a cég bevállalós gondolkodásmódját, az EXOS azt tanácsolta számukra, hogy helyezzenek a fókuszba egy Queenax-ot.
Hogy a bátortalanságot áthidalják, az edzők csoportos edukációs edzéseket tartottak, például ‘15 perc has a Queenaxon’, és ez lett a nap edzése. Azóta is egy erős központi eleme lett a teremnek, az edzők minden beltérben megtartott csoportos órába betesznek legalább egy Queenax alapú gyakorlatot.
Fontos, hogy megértsük, hogy a vendégek mit keresnek, mert van úgy, hogy csak egyetlen lehetőséget kapunk tőlük.
A létesítmény EXOS Circuit az EXOS köredző edzésprogram videók és Wellbeats kínál, ezekkel a call centerben váltott időbeosztásban dolgozókat érik el.
“Bármikor lejöhetnek, hogy részt vegyenek egy oktató által levezetett edzésen,” mondja Blakewood.
A teljes felszerelés és kialakítás ennek a speciális szegmensnek az igényeihez készült.
Ennek eredményeképpen a létesítmény NPS eredménye 64,1 lett, miközben a Sportsclub Association hivatkozási száma erre az esetre 44. (Az NPS szám azt jelenti, hogy milyen mértékben javasolná egy ügyfél barátainak vagy kollégáinak a helyet -100 és +100 között.)
Erős alkalmazotti edzőtermi élményt építenél? Akkor kapcsolatokat is építened kell.
Ha a személyzet üdvözli az alkalmazottakat érkezéskor és távozáskor is, az jó. De ez csak az első lépés a termed pozitív megítélésében. Ahogy Davidson mondja: Minden interakcióban ugyanúgy benne van a lehetőség, hogy egy életre szóló élményhez vezessen valakit, és az is, hogy soha többé ne lépje át a küszöböt.
“Ezért van az, hogy a mi csapatunk tagjai az emberre figyelnek.” teszi hozzá Blakewood. “Veszik a fáradságot, hogy figyeljenek oda, és tanulják meg a nevedet. Nem csak egy szám vagy. Számunkra te egy személy vagy.”
Ha már van egy helyi fitnesz létesítményed, csak próbáld ezt ki! Amikor az edzők kisétálnak a teremből az irodába, mi bontakozik ki?
Az embereknek név szerint ismerniük kell őket, beszédbe elegyedni és barátságosan köszönteni egymást. “Ezt szeretem látni, mert ez jelenti azt, hogy ismerjük a vendéget és ismerjük a közönségünket.” mondja Davidson.
Hogy milyen a fitnesz center kialakítása, az önmagában is egy erős üzenet. Az edzői irodák legyenek jól láthatók és elérhetők. A recepciós pult ne legyen túl hosszú. Blakewood tanácsa, hogy kis kioszkhoz hasonló legyen inkább. Egy nagy asztal grandiózus lehet, de elriasztó is egyben. A személyzet úgy érezheti, hogy elrejtőzhet mögötte, ahelyett, hogy megtenné a lépést az alkalmazottak irányába.
A szakképzettség és a bizonyítvány kötelező, de ennél többre van szükséged. “Azt is akarom látni, hogy a csapattagok odateszik magukat.” mondja Davison.
Eszébe jutott egy évekkel korábbi eset egy céges fitnesz ügyfélnél, ahol a teremben egyre csökkent a bérletesek száma. Amint az EXOS átvette a termet nyilvánvalóvá vált, hogy az előző tulajdonos gyenge vezetése nyomán a személyzet morálja jelentősen süllyedt. Ez tovább gyűrűzött az alkalmazottak közérzetére is. “Ők ezt azonnal megérzik és elmennek máshova.” folytatja.
Amikor az EXOS a termet átvette, elkezdett azon dolgozni, hogy az edzők pislákoló lelkesedését fellobbantsa, és a terem azonnal megváltozott a javára. A bérletesek száma hat hónapon belül növekedésnek indult, és ezt teszi azóta is minden évben.
A tanulság: az edzők legyenek lelkesek, hogy másokat is inspirálhassanak – lelkesek, hogy bejöjjenek minden nap a munkahelyükre és lelkesek, hogy folyamatosan fejlesszék a szakértelmüket.
Davison egyik interjú kérdése a jelentkezőkhöz: “Mi az amit mostanában tettél a szakmai fejlődésed érdekében? Szeretném megérteni, hogy a csapatunk tagjai hogyan keresik a szakmai tudásuk fejlesztésének lehetőségeit.” mondja.
A folyamatos tanulás szépen utal arra, hogy lelkesek a szakmájuk iránt és az attitűdjük ragályos.
A fitnesz nem egy felszentelt konferenciaterem. Míg egyesek úgy tekintenek rá, hogy kiengedhetik a gőzt, mások esetleg munkamegbeszélést folytatnának ugyanitt. És ez nem jó.
A fitnesz egy kitörési pont a tennivalók listájából, ahol az emberek a saját jólétükre fókuszálnak. Nem fognak ott edzeni, ahol nincs meg az ehhez szükséges feltétel. A vállalat vezetősége és a terem személyzete mutathatják a példát.
Blakewood azt mondja, hogy használj a marketingedben egy stratégiai nyelvezetet: “Ez itt egy stresszmentes övezet!” vagy “Lépj el az asztalodtól és üresítsd ki a fejed!” Mikor az edzők ezt elismétlik a csoportos foglalkozások során, az eligazításon vagy a személyi edzéseken, ez elrettenti az embereket attól, hogy a fitnesz termet lehetséges meeting helyszínnek tekintsék.
Egy általános etikett kialakítását tűzd ki célul, “Itt nem akarok munkáról beszélni, ezért nem is beszélek erről itt neked. ”Ezt közöld is egy alkalmazotti elégedettségi kérdőívben, és kérd meg a tagokat hogy tekintsék a fitnesz termet egy menekülési pontnak.
Ha többen arról panaszkodnak, hogy kollégáik itt is megtalálják a feladatokkal, fojtsd el csírájában! Gondold meg egy baráti hírlevél emlékeztető kiküldését a fitnesz terem céljáról, vagy posztolj giccses, vicces jelzést, hogy: “Ezen a vonalon túl tilos meetinget tartani.”
Amikor vállalati wellness program ötleteket gyűjtünk, a rekreációs sportok remek lehetőséget kínálnak. Emlékezz, az a célod, hogy odakösd az embereket akik talán még soha nem emeltek súlyt, vagy léptek futópadra, és azokat is akik már aktívan sportolnak.
“A rekreációs sportok kiválóak arra, hogy bevonjuk azokat is, akik nem kedvelik a klasszikus edzéseket, de szeretik a labdarúgást, a teniszt, a kosarazást, vagy bármit.” folytatja Blakewood. Képes vagy arra, hogy lehetőséget nyújts számukra a rendszeres mozgásra a heti programjukban, és a baráti versengés remek alkalom a közösség építésére.
Az EXOS kifejezetten sok sikert látott, rekreációs sportoknak köszönhetően, gyártással foglalkozó, nagy létszámú cégeknél. Egy EXOS által üzemeltetett helyen, majdnem 500 alkalmazott hat különböző sport ligában vett részt. A magas részvételi arány az egyik legerősebb jele annak, hogy az alkalmazottak jó élményben részesülnek.
De ez egy olyan dolog, amit előre jól meg kell tervezned. A sportnak csapatra és pályára van szüksége, akár felépíted, akár megtalálod azokat. Ezért még a legelején érdemes leülni és kidolgozni, hogy mit vársz el az egész vállalati wellness programtól, nem csak az edzőterem négy fala közt.
“Az ügyfelek nem mindig látják be, hogy milyen hatást érhetnek el a termen kívül, akár szabadidős akár sporttevékenység szünetekkel vagy edukációval“ mondja Davison.
Gondolj csak a konferencia teremben tartott nyújtó gyakorlatokra, vagy a 20 perces fitnesz gyakorlatra az udvaron.
Nem dőlhetsz hátra arra várva, hogy az alkalmazottak felfedezzék, hogy milyen nagyszerű a létesítmény. Menj ki és mutasd meg nekik az élményt, amire vágynak.
Plusz, azzal, hogy megismered az alkalmazottakat a fitnesztermen kívül, eloszlatod az esetleges bizonytalanságot, hogy mi történik ha beteszik a lábukat a terembe. A komfortzónájuk kitágul az ismeret és a tapasztalat által.
“Olyanokat csinálunk, mint például a ‘kérdezd az edzőt’ táblák, hogy bátorítsuk az embereket a személyzettel kapcsolatban, “ mondja Blakewood.
Ha kávézó smoothie-t kóstoltat valamelyik napon, a fitnesz személyzet segíthet, kihasználva a lehetőséget, hogy találkozzon az alkalmazottakkal és felkeltse az érdeklődést az új edzésprogramokra, vagy egyéb, a fitneszben elérhető szolgáltatásokra.
A fogyókúrás kihívások divatja már a múlté! Ahelyett, hogy nyomást gyakorolnál az alkalmazottakra, hogy fogyjanak az egészségük érdekében, a kihívások inkább legyenek teljeskörűek és motiválóak.
“Inkább az edukációról szóljon és az emberek közötti kapcsolatról,” mondja Blakewood. Az EXOS által kezelt létesítményekben a kihívások a négy pillérre épülnek: hozzáállás, táplálkozás, mozgás és regenerálódás.
Például egy 20 napos mozgás kihívás által az alkalmazottak megtanulhatják, hogyan strukturálják a saját edzéseiket ,hogy legyen benne kardió, erő, és regenerálódás szakasz is.
Az EXOS létesítmények szemléletmód kihívásokat kínálnak, amelyekben stressz elengedő és relaxáló technikákat tanítanak, amelyek után az alkalmazottak egy magasabb boldogság és energia szintről számolnak be.
A táplálkozással kapcsolatban, próbálkozhatsz egy étel bingóval. Légy kreatív, szórakozz jól a kihívások során, és az alkalmazottak is így tesznek majd.
Soha ne becsüld alá a tisztaságot és rendezettséget. Az elköteleződés szintje az élmény szintjének magasságától (vagy mélységétől) függ – és az élmény az érkezésük pillanatától a távozásuk pillanatáig tart. A törölközőket ott találja, ahol ösztönösen keresi azokat? A szennyeskosár látható helyen van, vagy a törölközők a padlón végzik?
Davison szerint, nem mehetünk el a zuhanyfejek és a lefolyók mellett sem. Felvázol egy helyzetet: egy csoport 12:30-kor végez a fitnesz edzéssel. Mindenki rohanna is vissza dolgozni, de csak négy zuhanyzó van. Képzelheted mi alakul ki.
Ha az alkalmazottnak nem könnyű lejönni az edzésre, zuhanyozni, és visszajutni időben az irodába, könnyen kihagyhat néhány edzést. Tapasztalat: mínusz 10 pont.
Ha valóban vállalati fitneszélményt akarsz nyújtni az alkalmazottak számára, gondolj arra, hogy merre vannak az öltözők – nem csak az öltözők, hanem a csoportos termek. Hogy közlekednek majd csoportként a helyek között?
Blakewood felidéz egy termet, ahol a kosárlabda pályára vezető ajtó közvetlenül az üvegezett falú fitnesz stúdió mellett volt. Ez egy közösségi hellyé alakult, ahol az emberek nem tehettek róla, csak nézték az edzést, miközben a társaikra vártak. “Egy bizonyos mértékű privát szféra érzet a megfelelő helyeken nagyon fontos tud lenni” mondja. Ebben az esetben a megoldás az üveg fóliázása volt.
A vállalati wellness vagy alkalmazotti előny program különféle árusok közreműködését igényelheti, mint a kávés, az edzőterem, és mások.
Egyik helyen, ahol az EXOS viszi az alkalmazotti fitnesztermet, és van egy kerékpáros program is. “Kipróbálhatod a kerékpárjainkat az ebédszünetben és elviheted a közeli tóhoz” - meséli Blakewood.
Annak ellenére, hogy nem az EXOS kerékpárjai és a programot sem mi szervezzük, teljesen kézenfekvő, hogy promotáljuk ezt a lehetőséget a fitneszközpontban.
A kávézókkal való együttműködés szintén egy jó dolog. “Annyi lehetőség van az edzőterem és és a kávézó kapcsolatára, amelyből mindketten csak nyerhetnek” - mondja Blakewood.
“Volt egy másik ügyfélterem, ahol wellness kihívásokat indítottunk az Éhezők viadala alapján. A kávézó együttműködött a fitnesz egységgel és a játék során minden héten felajánlott egy ‘kiválasztott menüt’. Az edzést követően, az alkalmazottak további pontokat szereztek a kihívásban ha ezt az ételt a kávézóban megrendelték.
“Növekedést láttunk az értékesítésben az egészséges étel standunkon, mert a programunk arra bátorította a résztvevőket, hogy menjenek és kóstolják meg a ‘kiválasztott menüt’,” folytatta.
Másik EXOS partnerünk gyermekmegőrző szolgáltatást kínál a teremben. Az EXOS együttműködik velük minden évben egy terepnap megszervezésében, amin gyerekek és szüleik vesznek részt.
“Emberek jöttek és bérletet vettek a fitnesz terembe, mert látták a munkatársainkat, találkoztak velük a terepen.” mondta Blakewood.
A szülők mindig boldogan megosztják a vállalati fitnesz élményt a gyerekekkel. Nem csak abban segítesz nekik, hogy aktívak maradjanak, de lehetőséget kínálsz arra is, hogy a gyerekeik is részt vegyenek a mókában.
Erről szól ez az egész. Nem csak a fitneszről, amivel csökkennek az egészségügyi kiadások. Ez egy közösség érzés. Egy tapasztalat.
“Minden amit teszünk mindig egy szűrőn megy keresztül: ‘Segít ez abban nekünk, hogy kapcsolatban maradjunk az ügyfeleinkkel a legjobb módon?" - mondja Davison.
Ha az emberek nem szórakoznak jól, és nem csatlakoznak, akkor miért csináljuk?